Digital Signage: jak wygenerować 40% wzrost sprzedaży?


Często ich nie dostrzegasz, lecz one znajdują się obok Ciebie. Prowadzą Cię, pomagają podjąć właściwą decyzję, sprawiają, że oszczędzasz na promocjach. Ekrany Digital Signage są wszędzie. Już teraz wielu przedsiębiorców i marketingowców przyznaje, że znacząco zwiększają one sprzedaż. Według prognoz w najbliższych latach cyfrowych wyświetlaczy będzie w przestrzeni publicznej jeszcze więcej. Nie pozwól, by szansa na większe zyski przeszła Ci koło nosa. Dowiedz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o Digital Signage.


Dwie strony tej samej monety, czyli czym jest i jak działa system Digital Signage


System Digital Signage (DS) to zestaw powiązanych ze sobą technologii. Dzięki nim możesz na dużych ekranach wyświetlać komunikaty obecnym oraz potencjalnym klientom w sposób zautomatyzowany z praktycznie dowolnej lokalizacji na świecie. Za pomocą scentralizowanej sieci monitorów i specjalnego oprogramowania zaprezentujesz przygotowane wcześniej dynamiczne treści informacyjne czy reklamowe dopasowane do Twojej grupy odbiorców. W wielu miejscach jednocześnie, ale nie zawsze w ten sam sposób.


System wyświetlaczy


Z technicznego punktu widzenia na system Digital Signage można patrzeć dwuwymiarowo. Z jednej strony jest to sieć nośników treści, czyli interaktywnych ekranów o wysokiej jasności i bardzo dobrych parametrach wyświetlania obrazu. To one odpowiadają za prezentację grafik, tekstu czy wideo. Urządzenia te mogą działać - w zależności od modelu - nieprzerwanie przez 16, a nawet 24 godziny na dobę.

Realizacja PROAV: system zarządzania treścią Digital Signage dla Expondo Zielona Góra

Oprogramowanie do zarządzania treścią Digital Signage


Wyświetlacze są niezwykle istotne, gdyż to właśnie z nimi potencjalny klient wchodzi w interakcję. Nie można jednak zapomnieć o tym, że ktoś musi przygotować materiały reklamowe bądź informacyjne, zaplanować czas i miejsce prezentacji oraz aktualizować treść prezentowaną na monitorach. Dlatego po drugiej stronie systemu zawsze znajduje się operator, który - posługując się oprogramowaniem do zarządzania treścią Digital Signage -  realizuje określoną strategię komunikacji.


Posługując się tego typu oprogramowaniem, możesz zautomatyzować wyświetlanie treści i różnicować je w oparciu o czynniki takie jak lokalizacja czy czas. Przykładowo na jednym ekranie przedstawisz informacje o promocji, a na kolejnym nośniku poinformujesz klienta, gdzie znajduje się Twój sklep. Dodatkowo zdalnie sprawdzisz stan techniczny monitorów, stworzysz szablony contentu, a nawet proste kreacje reklamowe.


Zawsze tam, gdzie Ty – nośniki Digital Signage, content i lokalizacje


Technologie interaktywne Digital Signage zmieniają przestrzeń publiczną. Te rozwiązania wykorzystywane są niemal wszędzie, gdzie znajdują się ludzie: w urzędach, biurach firm i korporacji, hotelach, centrach handlowych, restauracjach, pasażach komunikacyjnych czy w muzeach.


Rozwój technologiczny bezustannie podnosi poprzeczkę firmom i marketingowcom. Innowacyjne formy komunikacji wymuszają stosowanie zupełnie nowych formatów, kreacji czy komunikatów. W przypadku systemów Digital Signage sprawa wygląda nieco prościej. Treści stworzysz za pomocą dedykowanej aplikacji, która jest kompatybilna z systemem DS, bądź wgrasz do niego content przygotowany wcześniej w zewnętrznych programach. Dzięki temu szybko rozdystrybuujesz wiadomości dopasowane do każdego z nośników: Ścian wideo, monitorów wielkoformatowych, Smart Boardów, ekranów totemowych czy kiosków nawigacyjnych.


Realizacja PROAV: system zarządzania treścią Digital Signage dla Rolls United
Realizacja PROAV: system zarządzania treścią na ścianie wideo dla Cerkamed

Przygotuj się na rewolucję technologiczną na wielką skalę


Co drugi klient zwraca uwagę na informacje prezentowane na ekranach Digital Signage. Po zapoznaniu się z promocjami na wyświetlaczach aż 65% osób zmienia swoje pierwotne plany zakupowe, natomiast 40% nabywa reklamowane produkty. Te wnioski z raportu Kantar TNS* o wpływie systemu Digital Signage na decyzje konsumentów nie pozostawiają wątpliwości, jak potężnym narzędziem jest ta technologia.


Globalny rynek rozwiązań Digital Signage w 2021 roku był wyceniany na około 18 miliardów USD i według większości prognoz jego wartość wzrośnie do prawie 50 miliardów już pod koniec tej dekady.

Tak obiecujące dane oznaczają, że w niedalekiej przyszłości zobaczymy w przestrzeni publicznej znacznie więcej ekranów niż dotychczas. To z kolei zwiastuje światową rewolucję w komunikacji z klientami.


Czy chcesz skorzystać na tej rewolucji? Poznaj korzyści z wdrożenia Digital Signage


Nie tylko przestrzeń publiczna, ale także same nośniki i oprogramowanie do systemu Digital Signage wchodzą w nowy etap rewolucji technologicznej. Obecnie wykorzystywane rozwiązania pozwalają na produkcję ekranów o dowolnym kształcie oraz rozmiarze, a także montaż tych urządzeń w niemal każdej lokalizacji.

Aplikacje do systemów Digital Signage mają ogromne możliwości integracji z zewnętrznym oprogramowaniem i posiadają tak wiele rozszerzeń, że same w sobie stają się niezależnymi centrami do zarządzania oraz tworzenia treści. Już dziś wielu właścicieli firm i specjalistów od marketingu przyznaje, że systemy DS wyznaczają nowe pole walki o uwagę klientów.

Realizacja PROAV: system zarządzania treścią DS dla Galerii Sztuki Zachęta

Oto najważniejsze zalety systemów Digital Signage:


Digital Signage zamienia statyczną promocję w multisensoryczne doświadczenie. Zaangażowanie słuchu, wzroku i dotyku sprawia, że klienci zapamiętują treści na dłużej.


Dynamiczna forma prezentacji treści zwiększa czytelność i przyciąga uwagę znacznie bardziej niż jakiekolwiek banery czy plakaty.


Digital Signage można zintegrować z zewnętrznymi systemami takimi jak czujniki ruchu.


Technologie te zwiększają rozpoznawalność logo i elementów wizualnych związanych z marką.


Podnoszą sprzedaż i szansę na spontaniczny zakup.


Można nimi zarządzać zdalnie z każdego miejsca na świecie.


Automatyzacja wyświetlania treści.


Rewolucja w cyfrowej komunikacji ma miejsce już teraz. Przekuj ją na swoją korzyść.


Nasza firma wielokrotnie wdrażała systemy Digital Signage w biurach korporacji i instytucji. Jeśli potrzebujesz więcej informacji, skontaktuj się z nami. Chętnie Ci pomożemy.

Rzuć okiem na nasze realizacje systemów AV i zobacz, jak międzynarodowe firmy oraz rodzime instytucje korzystają z ekranów DS.


* Raport Kantar TNS dla Samsung Polska: Ekrany Digital Signage wpływają na podejmowanie decyzji zakupowych

Zostaw swoje dane,
przygotujemy dla
ciebie ofertę