Systemy wyświetlania treści Digital Signage

Wdrożenie systemu AV w Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym

Digital Signage to cyfrowa dystrybucja multimedialnych treści poprzez centralnie zarządzaną sieć wyświetlaczy, umożliwiająca prezentację elektronicznej komunikacji wizualnej w wielu miejscach, na wielu nośnikach, w sposób zaplanowany lub zautomatyzowany.

Systemy wyświetlania treści stosowane są w wielu sektorach rynku m.in. w handlu i usługach tj. punktach sprzedaży detalicznej, salonach fryzjerskich, beauty, spa, centrach medycznych, na dworcach, lotniskach, w ciągach komunikacyjnych, w reklamie outdoor, w instytucjach administracji publicznej, w firmach i korporacjach jako wewnętrzne systemy wyświetlania treści / informacji.

Monitory wielkoformatowe są najwidoczniejszym elementem systemu Digital Signage jednak cały system zarządzania treścią składa się z wielu elementów, które sprawiają, że odpowiednia treść pojawia się w odpowiednim czasie na odpowiednich monitorach. Monitor reklamowy może być wykonany w kilku technologiach (tradycyjne LCD, LED, dioda LED, e-ink), może też mieć zróżnicowane rozmiary – od ogromnych wielomonitorowych ścian wizyjnych lub ścian LED (ekranów LED) poprzez monitory wielkoformatowe lub małe dedykowane monitory.

Niezależnie od wielkości, technologii czy wagi tych ekranów, mają one jedną wspólną cechę – wyświetlają treść, która jest zaplanowana i publikowana w centralnym systemie zarządzania treścią.

Monitory profesjonalne są zaprojektowane do pracy ciągłej, mogą mieć bardzo wysoką jasność wymaganą w miejscach nasłonecznionych oraz można nimi zarządzać zdalnie przesyłając na nie treści z dowolnego miejsca poprzez sieć LAN lub WLAN.

System zarządzania treścią jest to oprogramowanie, które umożliwia zaplanowanie i dostarczenie treści na monitory, tak aby z jednego miejsca kontrolować wszystko to, co jest prezentowane w sieciach takich monitorów. Jest to bardzo przydatne w przypadku firm, które mają wiele punktów sprzedaży i chcą, aby informacja, która się w nich pojawia była spójna i zawsze aktualna. System zarządzania treścią umożliwia odpowiednie zaplanowanie kolejności, czasu, liczby powtórzeń treści tak, aby była ona dobrana do pory dnia lub innych czynników jak np, położenie geograficzne, reagowanie na zachowanie lub cechy odbiorcy, wyświetlanie treści w oparciu o dane z zewnętrznych systemów oraz integracje treści z kampaniami reklamowymi wraz z ich raportowaniem.

Kontrolowanie stanu urządzeń na odległość zmniejsza ryzyko ich uszkodzenia oraz pozwala na szybką reakcję na awarię, uszkodzenie lub kradzież. Nowoczesne systemy monitorują też ważne parametry urządzeń – np. temperaturę, aby ostrzec operatora lub wyłączyć urządzenie gdy temperatura niebezpiecznie wzrośnie. Taki system pozwala też zdalnie zdiagnozować urządzenie aby zmniejszyć koszt czynności serwisowych.


Oprogramowanie takie jak Samsung Magic Info czy LG Super Sign zapewnia łatwą w obsłudze, uniwersalną platformę do łączenia ekosystemu wyświetlaczy z dowolnego miejsca. Pozwalają tworzyć i wrażać w życie urzekające treści, zarządzać kampaniami i raportowaniem. Dzisiejsze firmy wymagają nowych i atrakcyjnych ścieżek treści, które przyciągają wzrok klientów, a jednocześnie podtrzymują tożsamość ich własnej marki. Nowoczesne oprogramowanie do zarządzania treścią umożliwia tworzenie atrakcyjnych treści za pomocą różnych szablonów, clipartów, efektów wizualnych, kodów QR i nie tylko, aby zwiększyć zaangażowanie klientów.

Systemy wyświetlania Digital Signage

Zastosowane w realizacjach:

Marki:

Odbiorcy:

Oprogramowanie / system tworzenia treści tzw. Authoring oferuje bibliotekę szablonów, ikon i obrazów pozwalających dostosować komunikaty do konkretnej grupy odbiorców. Użytkownicy mogą personalizować i wykorzystywać efekty wizualne, by prezentowane teksty i obrazy jeszcze bardziej przemawiały do widzów. Za pomocą podłączonych widgetów można zwiększać zaangażowanie w miejscach, w których odbiorcy przebywają przez dłuższy czas. Synchronizacja wyświetlaczy z programami opartymi na danych pozwala operatorom prezentować cenne informacje w czasie rzeczywistym.

Intuicyjne funkcje zwiększające komfort użytkowania. Użytkownicy mogą przesyłać własne czcionki w celu tworzenia w pełni spersonalizowanych treści zgodnych z wytycznymi danej marki. Proste tagowanie urządzeń wybranym URL oznacza, że w celu uzyskania dostępu do treści i ich edycji potrzeba tylko jednego adresu URL. Użytkownicy mogą też blokować poszczególne części treści, by uniemożliwić innym osobom ich modyfikację, mają też możliwość blokowania dowolnych elementów wg rozmiaru, pozycji i designu. Umożliwia to lokalizację treści, w ramach której niezmienione pozostają kluczowe elementy, takie jak logo marki.

Skuteczniejsze oddziaływanie na klienta. Technologia, jaką jest system wyświetlania treści Digital Signage, w odpowiednich rękach staje się zupełnie nowym kanałem sprzedaży. Dynamiczne treści reklamowe – filmy połączone z grafikami czy animacjami – znacznie bardziej przykuwają uwagę niż content statyczny oraz bardzo dobrze wpływają na monetyzację kampanii reklamowych. W tym miejscu warto przywołać choćby słynny Times Square w Nowym Jorku, jedno z najbardziej zatłoczonych miast na świecie, w którym każdego dnia ponad 200 billboardów oraz ścian wideo nakłania turystów do kolejnych zakupów. Skąd ten fenomen? Z badań ośrodka AC Nielsen wynika, że w punktach sprzedaży wykorzystujących dynamiczny content dystrybuowany za pomocą Digital Signage, wzrost sprzedaży wyniósł 33% w stosunku do okresu, w którym wykorzystywane były jedynie materiały statyczne/drukowane.

Zostaw swoje dane,
przygotujemy dla
ciebie ofertę