Systemy wyświetlania treści Digital Signage
System Digital Signage to technologia, która pozwala na dystrybucję oraz wyświetlanie treści audiowizualnych na wielu nośnikach w tym samym czasie. Niezależnie od ich rozmiaru czy układu.
Nieodłącznym elementem systemu Digital Signage jest oprogramowanie do zarządzania treścią. Za jego pomocą operator może zautomatyzować i zróżnicować cały proces przesyłania komunikatów na wyświetlacze na podstawie tzw. zmiennych. Wystarczy wybrać datę, lokalizację oraz ustawić dodatkowe parametry. Dzięki temu określone kreacje reklamowe: filmy, grafiki i tekst będą prezentowane zgodnie z planem, bez udziału osób trzecich, na ekranach znajdujących się w dowolnym miejscu.
Systemy wyświetlania treści są wykorzystywane w wielu sektorach rynku m.in. w handlu i usługach. Przykładowe lokalizacje, w których można natknąć się na monitory Digital Signage, to: punkty sprzedaży detalicznej, salony fryzjerskie, centra beauty, placówki medyczne, pasaże komunikacyjne na dworcach oraz lotniskach, galerie handlowe (reklama indoor i outdoor), instytucje administracji publicznej, a także firmy i korporacje.
Najbardziej rzucającym się w oczy elementem systemu Digital Signage są monitory reklamowe. Urządzenia te są dostępne w różnych rozmiarach: od ekranów wielkoformatowych o przekątnej 98 cali po drobne monitory, które są nieznacznie większe od tabletu. Sprzęty te mogą być wykorzystywane jako nośniki treści stand-alone, jednak największe wrażenie robią tak zwane ściany wideo zbudowane z kilku lub kilkunastu ekranów.
Warto pamiętać, że poszczególne urządzenia różnią się wieloma parametrami, a rozmiar nie przesądza o tym, jaki monitor należy wybrać do danej instalacji. Ekrany reklamowe Digital Signage mogą być wykonane w kilku technologiach (tradycyjne LCD, LED, dioda LED, e-ink), ich złącza różnią się w zależności od modelu, natomiast wytrzymałość oraz dodatkowe zabezpieczenia definiują, gdzie monitor powinien być wykorzystany.
Profesjonalne monitory reklamowe Digital Signage są zaprojektowane do pracy ciągłej, mogą mieć bardzo wysoką jasność wymaganą w miejscach nasłonecznionych oraz można nimi zarządzać zdalnie, przesyłając na nie treści z dowolnego miejsca poprzez sieć LAN lub WLAN.
Wszystkie rodzaje ekranów reklamowych, niezależnie od rozmiaru czy pozostałych parametrów, mają jedną, wspólną cechę - wyświetlają komunikaty, które są zaplanowane i publikowane w centralnym systemie.
System zarządzania treścią to oprogramowanie (desktopowe lub mobilne), dzięki któremu operator w sposób scentralizowany zarządza komunikatami wyświetlanymi w całej sieci nośników – niezależnie od ich lokalizacji. Technologia ta sprawia, że firmom dużo łatwiej jest zachować spójną i zawsze aktualną komunikację w wielu punktach sprzedaży.
Predefiniowane oraz personalizowane reguły uzależniają automatyczny dobór treści, miejsce oraz sposób ich prezentacji od czynników takich jak pora dnia, położenie geograficzne, cechy lub zachowania odbiorcy. To odciąża operatora systemu i pozwala mu skupić się na innych zadaniach.
Oprogramowanie posiada system raportowania, który ułatwia analizę interakcji z wyświetlaczami dotykowymi. Dzięki integracji z zewnętrznymi systemami można sprawdzić wpływ kampanii reklamowej Digital Signage na wzrost sprzedaży w konkretnych punktach usługowych.
Zestaw wbudowanych czujników oraz funkcje analityczne oprogramowania pozwalają kontrolować stan monitorów na odległość. Jeżeli którekolwiek z urządzeń zostanie uszkodzone bądź odłączone od sieci, na pulpicie aplikacji natychmiast wyświetli się powiadomienie. Nowoczesne systemy na bieżąco monitorują również parametry ekranów takie jak temperatura, aby ostrzec operatora bądź automatycznie wyłączyć wyświetlacz, gdy wzrośnie ryzyko wystąpienia poważnej usterki. Wszystkie te funkcjonalności ograniczają skutki potencjalnej awarii, a w perspektywie czasu zmniejszają koszty serwisowania.
Systemy zarządzania treścią takie jak Samsung Magic Info czy LG Super Sign to łatwe w obsłudze, uniwersalne platformy do łączenia sieci wyświetlaczy z dowolnego miejsca. Pozwalają tworzyć urzekające treści, zarządzać kampaniami i raportowaniem. Dzisiejsze firmy wymagają nowych oraz atrakcyjnych form komunikacji wizualnej, które przyciągają wzrok klientów, jednocześnie podtrzymują tożsamość marki.
Oprogramowanie do zarządzania treścią umożliwia tworzenie atrakcyjnych komunikatów za pomocą różnych szablonów, clipartów, efektów wizualnych, kodów QR i nie tylko, aby zwiększyć zaangażowanie klientów.
System tworzenia treści tzw. Authoring oferuje bibliotekę szablonów, ikon i obrazów pozwalających dostosować komunikaty do konkretnej grupy odbiorców. Użytkownicy mogą personalizować i wykorzystywać efekty wizualne, by prezentowane teksty i obrazy, które jeszcze bardziej przemawiają do widzów. Za pomocą podłączonych widgetów można zwiększać zaangażowanie w miejscach, w których odbiorcy przebywają przez dłuższy czas. Synchronizacja wyświetlaczy z programami opartymi na danych pozwala operatorom prezentować cenne informacje w czasie rzeczywistym.
Systemy zarządzania treścią Digital Signage, dzięki odpowiednim wtyczkom i rozszerzeniom, funkcjonują niemal jak samodzielne narzędzia do tworzenia identyfikacji wizualnej. Możesz przesyłać własne czcionki, grafiki i wideo, dobierać kolory, szablony graficzne oraz zmieniać pozycję elementów. Wszystko to pozwoli Ci przygotować materiały zgodne z brand bookiem marki. Poszczególne elementy wizualne możesz w łatwy sposób zablokować przed edycją, aby nikt niepowołany nie wprowadził zmian w treściach. Każdy monitor jest otagowany własnym adresem URL. By uzyskać dostęp do wyświetlanych na nim komunikatów, wystarczy, że wpiszesz odpowiedni adres w oknie wyszukiwarki.
System Digital Signage w odpowiednich rękach staje się zupełnie nowym kanałem sprzedaży. Dynamiczne treści reklamowe – filmy połączone z grafikami czy animacjami – znacznie bardziej przykuwają uwagę niż content statyczny oraz bardzo dobrze wpływają na monetyzację kampanii reklamowych. W tym miejscu warto przywołać choćby słynny Times Square w Nowym Jorku, jedno z najbardziej zatłoczonych miast na świecie, w którym każdego dnia ponad 200 billboardów oraz ścian wideo nakłania turystów do kolejnych zakupów. Skąd ten fenomen? Z badań ośrodka AC Nielsen wynika, że w punktach sprzedaży wykorzystujących dynamiczny content dystrybuowany za pomocą Digital Signage, wzrost sprzedaży wyniósł 33% w stosunku do okresu, w którym wykorzystywane były jedynie materiały statyczne/drukowane.
Ekran reklamowy Digital Signage przyciąga uwagę znacznie bardziej niż jakiekolwiek nośniki analogowe. Wszelkie plakaty, banery czy ulotki papierowe odchodzą w zapomnienie. To fakt. Z badania przeprowadzonego przez MIT wynika, że aż 9 na 10 osób zwraca uwagę na ruchome reklamy świetlne. Prawie 87% badanych respondentów potrafiło odtworzyć w pamięci treść komunikatów cyfrowych wyświetlanych na ekranach reklamowych. W przypadku środków analogowych współczynnik ten wynosi zaledwie 34%.
Digital Signage ma jeszcze jedną, bardzo ważną przewagę. Treści na ekranach reklamowych można wymieniać nawet co kilka minut. Wystarczy, że skorzystasz ze specjalnego oprogramowania. Za jego pomocą prześlesz na wyświetlacze filmy, animowane grafiki czy tekst. Takich możliwości nie posiada żaden nośnik analogowy.
Monitory reklamowe Digital Signage oraz dedykowane do nich oprogramowanie rozwijają się bardzo szybko. Topowe totemy mogą być wyposażone m.in. w czujniki ruchu. Dzięki nim na ekranach pojawią się personalizowane reklamy, kiedy przechodzień znajdzie się w pobliżu. Niektóre urządzenia obsługują także kody QR, które kierują potencjalnych klientów bezpośrednio na landing page Twojej firmy. Z czasem można spodziewać się również wprowadzenia na szeroką skalę technologii NFC pozwalającej na wykonywanie płatności zbliżeniowych z poziomu wyświetlacza.
Komunikacja digitalowa realizowana za pomocą ekranów reklamowych może mieć nie tylko charakter handlowy. Urządzenia te możesz zamontować w recepcji bądź na korytarzach biura, aby wyświetlać mapę piętra, komunikaty organizacyjne dla gości oraz pracowników firmy. Monitory reklamowe sprawdzą się także w strefach Open Space. Tam zaprezentujesz m.in. wskaźniki efektywności, informacje o dostępności sal konferencyjnych, dane o rynku czy harmonogram pracy.