PSI Pharma

Wielopiętrowy system zwiększający wydajność i ułatwiający organizację pracy

System audiowizualny wdrożony w siedzibie PSI Pharma to kompleksowe rozwiązanie, które oferuje klientowi wiele wymiernych korzyści. To również jeden z najbardziej rozbudowanych projektów, jakie do tej pory zrealizowaliśmy. Aby spełnić wymagania zleceniodawcy, zaproponowaliśmy następujące technologie: system centralnego sterowania, nagłośnienie, prezentację bezprzewodową, system interaktywny, projekcję wideo, rozwiązanie do zarządzania treścią Digital Signage, wideokonferencję oraz system rezerwacji sal.

PSI Pharma Support Poland to część szwajcarskiej spółki PSI, prywatnej organizacji działającej w wielu krajach na całym świecie. Firma ta wspiera prowadzenie terminowych badań klinicznych oraz biotechnologicznych zlecanych przez sponsorów farmaceutycznych: rozmaite przedsiębiorstwa i organizacje z całego globu. W ten sposób PSI przyczynia się do opracowywania nowych leków oraz sposobów leczenia: onkologicznego, schorzeń o podłożu wirusowym czy hematologicznym.

Przeniesienie biura do nowej siedziby w zjawiskowym biurowcu w centrum Warszawy było dla PSI Pharma okazją do zwiększenia możliwości operacyjnych, interaktywności oraz skuteczności zarządzania przestrzenią biurową. Klient zwrócił się do nas z prośbą o zaprojektowanie złożonego systemu AV - obejmującego aż 3 piętra, a w tym kilkanaście pomieszczeń. Projekt musiał uwzględniać również możliwość rozbudowy instalacji w przyszłości o system Digital Signage, a także strefowy system nagłośnienia przestrzeni wspólnych: korytarzy, recepcji i toalet.

W chwili podjęcia współpracy z naszą firmą klient przygotowywał pod wynajem dwa kolejne piętra przestrzeni biurowej. Z tego powodu na tych kondygnacjach zakres naszych działań obejmował przygotowanie infrastruktury w taki sposób, aby w niedalekiej przyszłości zleceniodawca mógł zintegrować zamontowane tam systemy AV z urządzeniami znajdującymi się w pozostałych częściach budynku.

Klient oczekiwał wdrożenia wielu zróżnicowanych urządzeń. Każde z nich musiało dostarczać jak najlepszych wrażeń podczas użytkowania, natomiast poszczególne technologie miały za zadanie m.in. zwiększać wydajność współpracy zdalnej, przyspieszać procesy oraz ułatwiać zarządzanie biurem. Najistotniejszym życzeniem zleceniodawcy oraz największym wyzwaniem dla nas było jednak zintegrowanie wszystkich rozwiązań AV na tak dużej przestrzeni w taki sposób, aby każdy element działał zawsze perfekcyjnie w rozbudowanej i skomplikowanej sieci powiązanych ze sobą systemów.

PSI Pharma

Zastosowane rozwiązania:

Marki:

Odbiorcy:

Realizacja projektu wymagała zastosowania elastycznych technologii, które są w stanie skutecznie funkcjonować w rozbudowanej sieci AV. Dlatego w ramach realizacji wykorzystaliśmy następujące urządzenia: monitory Benq RP7501K, RP6501K i RM5502K, system bezprzewodowej prezentacji Benq InstaShow, projektor Optoma ZU606Te, ekran projekcyjny Adeo Inceel Tensio, telefony wideokonferencyjne POLY Trio 8800/8500 z kodekami do spotkań zdalnych Visual Pro/Visual+, głośniki JBL Control 24CT Micro Plus, mikrofony bezprzewodowe AKG WMS470, wózki Edbak TRV200, głośniki Sonance PS-P43T, system rezerwacji sal EVOKO Liso, procesor DSP BSS BLU-100, wzmacniacze audio CROWN, procesor systemu sterowania AMX NX-1200, panel dotykowy AMX MT-702 i matrycę HDBaseT AMX PR01-0808.

Nasze prace rozpoczęły się jeszcze na etapie aranżacji powierzchni biurowej i stawiania ścian działowych przez ekipę budowlaną. To był dla nas najlepszy moment na bezpieczne oraz szybkie rozprowadzenie okablowania potrzebnego do podłączenia systemu. Po zakończeniu prac remontowych zamontowaliśmy wszystkie wybrane przez klienta urządzenia, a następnie skonfigurowaliśmy i uruchomiliśmy infrastrukturę AV w całym biurze.

Największa i jednocześnie najbardziej zjawiskowa sala o powierzchni wynoszącej niemal 150 m² powstała z myślą o konferencjach oraz prezentacjach zespołowych. W razie potrzeby klient może zmienić układ pomieszczenia za pomocą przesuwnych ścian działowych, zyskując tym samym do dyspozycji 3 mniejsze, ale wciąż bardzo przestronne pokoje spotkań. System AV zamontowany w tej części biura musiał zatem działać perfekcyjnie niezależnie od układu przestrzeni.

W dwóch częściach pomieszczenia konferencyjnego zainstalowaliśmy profesjonalne, wielkoformatowe monitory interaktywne 75” Benq z serii RP dedykowane na rynek Corporate. Urządzenia te służą do prowadzenia wideokonferencji w mniejszych pokojach spotkań tworzonych poprzez podział dużej sali. Dla klienta bardzo istotna była możliwość wykorzystania wspomnianych urządzeń w dowolnym miejscu w pomieszczeniu. Z tego powodu ekrany zamontowaliśmy na mobilnych wózkach wideokonferencyjnych polskiego producenta marki Edbak. Ponadto w tzw. „głównej” części sali powiesiliśmy wysokiej klasy ekran projekcyjny do zabudowy sufitowej z napinaczami Adeo Inceel Tensio, na którym obraz wyświetla projektor Optoma ZU606Te.

Nagłośnienie zostało wykonane w oparciu o dwudrożne głośniki instalacyjne JBL Control 24CT Micro Plus o szerokim pokryciu. Jednym ze źródeł dźwięku jest elastyczny system mikrofonowy AKG z serii WMS470, który – w zależności od potrzeb użytkowników – można obsługiwać za pomocą nadajników doręcznych lub krawatowych oraz setów zakładanych na głowę. Ze względu na znaczną odległość od pomieszczenia technicznego, gdzie zainstalowane zostały odbiorniki mikrofonowe, do sal musieliśmy doprowadzić system antenowy.

Rozwiązanie do bezprzewodowego przesyłania treści wdrożone w salach konferencyjnych miało przede wszystkim oferować stabilne połączenie oraz jak najlepszą jakość obrazu podczas transmisji. Nasz wybór padł na Benq InstaShow – system o doskonałej renomie, który dodatkowo doposażyliśmy w przyłącza kablowe, aby udostępnić klientowi alternatywny sposób dystrybucji sygnału. Prezentacje firmowe oraz współprace nad projektami odbywają się czasie rzeczywistym i są wyświetlane na monitorach Benq z serii RP i RM o przekątnych od 55” do 65” (w każdej części sali znajduje sie inny model).

Do wideokonferencji i integracji z wykorzystywaną przez klienta platformą Skype for Business zastosowaliśmy rozwiązania POLY Trio. W mniejszych pokojach spotkań zamontowaliśmy model 8500 wraz z modułem Visual+ oraz kamerami CUBE, natomiast w większych przestrzeniach znalazły się urządzenia Trio 8800 wzbogacone o moduł Visual Pro i kamery PTZ Eagle Eye IV z 12-krotnym zoomem.

W kuchniach znajdujących się na wszystkich 3 piętrach biura, ze względu na ich otwarty charakter oraz charakterystyczną aranżację sufitu, zamontowaliśmy zwieszane zespoły głośnikowe Sonance PS-P43T. Użytkownicy systemu mogą korzystać z niezależnej regulacji poziomu głośności, wybierać źródło muzyki, a także bezprzewodowo parować system nagłośnienia z urządzeniami wyposażonymi w Bluetooth, by odtwarzać ulubione playlisty.

W przyszłości w kuchniach będą również instalowane wyświetlacze Digital Signage, pod które oczywiście przygotowaliśmy już niezbędną infrastrukturę.

System rezerwacji sal to szwedzkie rozwiązanie od EVOKO połączone z 8-calowymi dotykowymi panelami Liso, zainstalowanymi przy każdym pokoju spotkań, i monitorem LG 55UL3G znajdującym się w recepcji. Wyświetlacz prezentuje zestawienie wszystkich dostępnych pomieszczeń, a także informacje o lokalizacji przestrzeni konferencyjnych.

Sterowanie salami konferencyjnymi zaprojektowaliśmy w oparciu o renomowany i stabilny system AMX TPC Control. Mózgiem całego rozwiązania jest procesor systemu sterowania NX-1200. Zarządzanie infrastrukturą odbywa się z poziomu stołowego panelu dotykowego MT-702 wyposażonego w intuicyjny interfejs.

Najważniejszym elementem systemu dystrybucji video jest matryca AMX HDMI/HDBaseT w konfiguracji 8 x 8. Za processing sygnału audio odpowiada procesor DSP BSS BLU-100 wraz z modułem Dante BLU-DAN, natomiast do zasilania wszystkich zainstalowanych głośników wykorzystywane zostały końcówki mocy CROWN z serii CSA i CDI.

Zostaw swoje dane,
przygotujemy dla
ciebie ofertę