Assa Abloy
W siedzibie Assa Abloy wdrożyliśmy kompleksowy system audiowizualny zawierający wyposażenie dużych, małych i średnich sal spotkań, korytarzy, przestrzeni Open Space oraz stołówki. Projekt AV obejmował montaż następujących rozwiązań: systemu rezerwacji sal, nagłośnienia przestrzeni konferencyjnych, systemów projekcji wideo, systemów wideokonferencyjnych oraz wyświetlaczy Digital Signage.
Grupa Assa Abloy to światowy lider w zakresie podstawowych i zaawansowanych rozwiązań kontroli dostępu przeznaczonych m.in. dla hoteli, jednostek służb specjalnych, a także przedsiębiorstw działających w branżach takich jak lotnictwo, medycyna czy ochrona mienia. Produkty firmy takie jak czytniki kart ID, zamki bębnowe oraz samozamykacze są wykorzystywane w wielu obiektach publicznych i komercyjnych w niemal wszystkich miastach w Polsce. Assa Abloy jest też właścicielem znaczących marek własnych: Donimet oraz Mercur Doors. Zasięg jej działalności obejmuje ponad 70 krajów na globie.
Budowa nowej siedziby dla działu wsparcia IT skłoniła przedstawicieli Assa Abloy do inwestycji w nowoczesny sprzęt AV. Wśród rozwiązań, których potrzebował klient, znalazły się: systemy i urządzenia do prowadzenia wideokonferencji, prezentacji zdalnej, rezerwacji sal oraz wyświetlania kluczowych wskaźników efektywności w strefie Open Space.
Jednym z największych priorytetów zleceniodawcy było usprawnienie przepływu informacji wewnątrz i poza firmą: między pracownikami, biurami, a także klientami znajdującymi się w różnych częściach Polski. Z tego powodu musieliśmy odpowiednio zagospodarować wszystkie pomieszczenia konferencyjne, montując w nich urządzenia pozwalające na szybkie uruchamianie spotkań online. Personel miał mieć możliwość prowadzenia rozmów z wykorzystaniem własnych komputerów, nie tracąc czasu na konfigurację czy instalację dodatkowego oprogramowania.
Wytyczne obejmujące błyskawiczne uruchamianie sprzętów dotyczyły także zestawów projekcyjnych. Urządzenia te będą wykorzystywane podczas ważnych spotkań firmowych, więc muszą zawsze działać z jak największą wydajnością, zaraz po wciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Dla naszego zleceniodawcy istotne było także lepsze i bardziej przejrzyste zarządzanie salami spotkań. Stąd przed każdą z nich musiały znaleźć się panele rezerwacyjne zintegrowane z łatwym w obsłudze oprogramowaniem.
Aby spełnić życzenia klienta, stworzyliśmy system audiowizualny składający się z urządzeń takich jak: monitor wielkoformatowy Sony Bravia, panel do rezerwacji sal Evoko Liso, kamera do wideokonferencji Poly Studio, mikrofon bezprzewodowy AKG WMS420, głośnik ścienny JBL CONTROL 60, projektor NEC P554U, ekran projekcyjny Kauber Inceiling, winda do projektorów Kauber V ULTRASLIM, głośnik sufitowy APart Audio.
W dużej sali konferencyjnej wdrożyliśmy rozbudowany zestaw projekcyjny składający się z projektora NEC o jasności 5000 ANSI i rozdzielczości WUXGA, a także wysokiej klasy elektrycznego ekranu projekcyjnego Kauber Inceiling. Oba urządzenia zostały wkomponowane w zabudowę sufitową, więc – kiedy nie są używane – pozostają praktycznie niewidoczne. Rzutnik jest wysuwany na dedykowanej windzie Kauber V Ultraslim. Aby uzyskać dostęp do sprzętów wideoprojekcyjnych, wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk na przełączniku. Uzupełnieniem wyposażenia pomieszczenia jest monitor wielkoformatowy, który zamontowaliśmy na drugim końcu sali.
Urządzenia wideoprojekcyjne wbudowane w sufit zawsze robią ogromne wrażenie. Po wciśnięciu przycisku na pilocie maszyny dyskretnie wysuwają się z zabudowy w iście kinowym stylu. Efekt ten zapada w pamięć jako świadectwo profesjonalizmu i innowacyjności, wzmacniając wizerunek przedsiębiorstwa. Prelegent nie musi opuszczać swojego fotela, by uruchomić prezentację, co jest niezwykle wygodne. Taki sposób montażu sprawia też, że sprzęty w żaden sposób nie zaburzają aranżacji wnętrza – wręcz przeciwnie – stają się jej integralnym elementem, pewnego rodzaju tajną bronią w rękach przewodniczącego spotkania. Warto także zauważyć, że gdy ekran jest ukryty, powiększa się przestrzeń dostępna w pomieszczeniu. Za odtwarzanie muzyki oraz informacji dźwiękowych w dużej sali spotkań odpowiada wybrany przez nas zestaw głośników sufitowych marki Apart Audio, który doskonale sprawdza się w przestronnych pokojach.
Żeby umożliwić personelowi wykonywanie obowiązków w trybie BYOD (Bring Your Own Device) w mniejszych salach spotkań, klient zlecił nam montaż zestawów wideokonferencyjnych All-In-One Poly Studio USB. Pracownicy firmy mogą szybko podłączyć swoje przenośne komputery do wideobara Poly i od razu uruchomić wideokonferencję (bez instalowania dodatkowego oprogramowania czy sterowników). Dopełnieniem systemu są monitory wielkoformatowe Sony Bravia wyświetlające obraz w rozdzielczości 4K. Urządzenia te doskonale komponują się ze szklanymi ścianami.
Strefa Open Space została wzbogacona o cztery monitory wielkoformatowe Sony. Dzięki temu pracownicy mogą na bieżąco śledzić najnowsze dane o wynikach finansowych swojego działu, sprawdzać kluczowe wskaźniki efektywności oraz zapoznawać się z informacjami o nowych akcjach marketingowych. Urządzenia zostały zamontowane na solidnie wykonanych uchwytach Edbak wyposażonych w funkcję regulacji wysokości, zintegrowany system prowadzenia przewodów oraz zabezpieczenia chroniące przed upadkiem.
Przed wszystkimi pomieszczeniami konferencyjnymi zamontowaliśmy panele dotykowe systemu rezerwacji sal Evoko Liso. Urządzenia te, wraz z dedykowanym oprogramowaniem zainstalowanym na serwerze klienta, dostarczają informacji o dostępności sal. Aby sprawdzić status pokoju, wystarczy podejść do ekranu lub zweryfikować harmonogram dnia widoczny na wyświetlaczu. Jeżeli sala została wcześniej zarezerwowana na wybraną godzinę, panel LED zaświeci się na czerwono.
Administrator po zalogowaniu się do systemu może zdalnie sprawdzać, które sale w jakim czasie będą zarezerwowane. Takie rozwiązanie ułatwia wprowadzanie zmian w aranżacji przestrzeni biurowej oraz pozwala zbierać dane o wykorzystaniu pomieszczeń konferencyjnych.
Jedno z pomieszczeń wybranych przez klienta do montażu systemu AV, strefa socjalna, ma mieć w przyszłości szczególne znaczenie dla pracowników firmy. Zgodnie z życzeniem zleceniodawcy sala została przystosowana do organizacji spotkań pracowników, w tym imprez integracyjnych. Wdrożone przez nas nagłośnienie marki JBL pozwala na odtwarzanie muzyki oraz wygłaszanie przemów przez mikrofon. Dodatkiem do wyposażenia tego pomieszczenia jest zestaw projekcyjny, który okazuje się nieocenioną pomocą podczas eventów firmowych.