Gatx Rail Poland

Otwarcie nowej przestrzeni biurowej GATX Rail Poland w nowoczesnym wieżowcu Ghelamco Poland w The Warsaw Hub (wieża B) znajdującym się w samym sercu stolicy, przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie, było dla naszego klienta doskonałą okazją do zlecenia instalacji rozbudowanego systemu audiowizualnego, obejmującego aż 7 rodzajów rozwiązań: Digital Signage, systemy interaktywne, systemy projekcji wideo, systemy rezerwacji sal, nagłośnienie przestrzeni konferencyjnych, systemy sterowania i współpracę bezprzewodową.

Wdrożenie oraz skonfigurowanie tak złożonego systemu klient powierzył naszej firmie. Realizacja projektu, ze względu na opóźnienia generalnego wykonawcy w oddaniu budynku do użytku i okres szczytowy pandemii Covid-19, trwała kilka miesięcy.

GATX RAIL POLAND Sp. z o.o. to firma oferująca długoterminową dzierżawę wagonów kolejowych
w ponad 20 krajach w Europie i jednocześnie jedno z najbardziej rozwiniętych przedsiębiorstw w branży transportu kolejowego w Polsce. Flota ponad 26 000 wagonów towarowych, kolejowych oraz cystern GATX jest wykorzystywana przez firmy działające m.in. w branży paliwowej i budowniczej na terenie całej Unii Europejskiej.


Klient, jak przystało na międzynarodową korporację, oczekiwał wyposażenia nowej siedziby w rozbudowany, nowoczesny i niezawodny sprzęt audiowizualny. Wdrożony system miał składać się z wielu rozwiązań, dlatego istotne było maksymalne uproszczenie zarządzania jego wybranymi elementami. Dla klienta priorytetem była również stabilna łączność bezprzewodowa.


Jednym z kluczowych etapów realizacji AV w warszawskim biurze GATX było wyposażenie dużych sal konferencyjnych, mniejszych pokojów spotkań tzw. huddle room, kilku prywatnych gabinetów i części wspólnej wraz z recepcją w urządzenia AV służące do m.in. nagłośnienia czy prezentacji bezprzewodowej.

Gatx Rail Poland

Zastosowane rozwiązania:

Zastosowane w realizacjach:

Marki:

Odbiorcy:

Aby spełnić oczekiwania klienta dotyczące wdrożenia tak rozbudowanego i wielopoziomowego systemu audiowizualnego, musieliśmy dobrze przemyśleć dobór odpowiednich rozwiązań. Każde z urządzeń powinno być właściwie skonfigurowane oraz dostosowane do poprawnego funkcjonowania w rozbudowanej sieci systemów. Z tego powodu w ramach projektu AV wykorzystaliśmy następujące urządzenia: system do rezerwacji sal EVOKO Liso, monitor interaktywny Smart SBID-7375P-I5, monitory dotykowe Sony BZ35F, zestaw do prowadzenia prezentacji bezprzewodowej Benq InstaShow WDC20, ekrany rozwijane Adeo Screen Inceel, głośniki JBL Control 14C/T, procesor DSP dbx Zone Pro 640m, wzmacniacze mocy CROWN CSA, mikrofony bezprzewodowe AGK WMS470, player Apart Audio PMR4000RmkII, projektor Optoma EH460ST i projektory Epson EB-2250.

Pierwsze prace nad wdrożeniem systemu AV rozpoczęły się jeszcze na etapie stawiania ścian działowych przez ekipę budowlaną. Był to dla nas doskonały moment na rozprowadzenie okablowania łączącego poszczególne urządzenia. Po kilku miesiącach, kiedy budynek został oddany do użytku, nasza firma przystąpiła do montażu, konfiguracji i uruchomienia systemu w biurze.

Największa sala konferencyjna została zaprojektowana tak, aby można było z niej korzystać w dwóch układach przestrzeni – docelowo w zależności od potrzeb klienta miała ona być dzielona ścianą działową na dwa mniejsze pomieszczenia. Aby sprostać wymaganiom zleceniodawcy, zastosowane przez nas urządzenia musiały być gotowe do działania w dwóch scenariuszach: otwartej sali oraz sali dzielonej za pomocą przesuwnej ścianki działowej.

Do zarządzania strefowym systemem audio w dużej sali konferencyjnej służy procesor DSP, którym klient może sterować za pomocą ściennych kontrolerów. Głośniki są natomiast zasilane wielokanałowymi końcówkami mocy CROWN z serii CSA zapewniającymi czysty i wyraźny dźwięk przy wysokiej wydajności prądowej.

W przestrzeniach konferencyjnych zamontowaliśmy wysokiej klasy rozwijane ekrany projekcyjne do zabudowy sufitowej Adeo Inceel. Ten typ ekranu to najbardziej estetyczne, a ponadto funkcjonalne i efektowne rozwiązanie. Dzięki temu, że tkanina projekcyjna jest chowana w kasecie wbudowanej w sufit, nie zajmuje ona miejsca w pomieszczeniu, więc klient może wykorzystać dodatkową przestrzeń do rozstawienia urządzeń czy mebli. Konstrukcja kasety tworzy z sufitem jednolitą płaszczyznę, co wygląda bardzo estetycznie. Warto również wspomnieć o kinowym efekcie wysuwania powierzchni projekcyjnej bezpośrednio z sufitu, co zawsze robi dobre wrażenie na  zgromadzonych w sali gościach. Za wyświetlanie obrazu na ekranach odpowiadają projektory Epson i Optoma.

Do nagłośnienia sal konferencyjnych i części wspólnej z recepcją użyte zostały sufitowe głośniki instalacyjne JBL Control 14C/T. System mikrofonowy został przygotowany w oparciu o sprawdzone urządzenia AKG z serii WMS470 z nadajnikami doręcznymi. Pomieszczenie techniczne, w którym miały znajdować się odbiorniki mikrofonowe, zlokalizowane jest w znacznej odległości od sal spotkań. Z tego powodu musieliśmy doprowadzić do nich system antenowy zapewniający prawidłowe działanie nadajników doręcznych.

W huddle rooma’ach oraz małych gabinetach zainstalowaliśmy monitory Sony (z nakładkami dotykowymi) o rozmiarze dopasowanym do wielkości wybranych pomieszczeń (urządzenia o przekątnej 55 i 65 cali). Dzięki temu klient zyskał możliwość korzystania z interaktywnych funkcji dotykowych z poziomu pulpitu.

W pokoju spotkań stylizowanym na kontener kolejowy, nawiązujący do branży, w której działa nasz klient, zainstalowaliśmy wysokiej klasy interaktywny monitor SmartBoard o przekątnej 75” – przeznaczony do współpracy grupowej i dedykowany na rynek Corporate.

Decydując się na system do bezprzewodowego udostępniania treści, klient zwrócił uwagę na to, że priorytetem są stabilne i sprawdzone urządzenia, które będą działać przez wiele lat bez utraty wydajności. Z tego powodu w salach konferencyjnych oraz pozostałych przestrzeniach biurowych wdrożyliśmy system do bezprzewodowej prezentacji Benq InstaShow.

System rezerwacji sal zaprojektowaliśmy w oparciu o rozwiązanie od szwedzkiego producenta EVOKO. Przed wejściem do każdego z pomieszczeń konferencyjnych zamontowane zostały 8-calowe panele dotykowe Liso. Za ich pomocą pracownicy firmy mogą sprawdzać dostępność danego pokoju i zarezerwować go na wybraną godzinę. W recepcji warszawskiego biura GATX zainstalowaliśmy natomiast wielkoformatowy monitor Sony o przekątnej 75 cali. Na nim wyświetlane jest m.in. zbiorcze zestawienie wszystkich dokonanych rezerwacji oraz informacje dotyczące lokalizacji pokojów spotkań.

Pracownicy recepcji za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej mogą sterować źródłem sygnału audio, czyli odtwarzaczem  strumieniowym z UPNP i USB z tunerem FM/RDS za pomocą telefonu komórkowego oraz tabletu. Dzięki temu mogą oni w łatwy sposób zarządzać poziomem głośności oraz układać playlisty odtwarzane w recepcji. Player strumieniowy oraz pozostałe urządzenia audio zostały zainstalowane w szefie rack znajdującej się w wydzielonym pomieszczeniu technicznym w serwerowni.

Zostaw swoje dane,
przygotujemy dla
ciebie ofertę