Związek Banków Polskich
Wdrożenie systemu audiowizualnego spełniającego oczekiwania klienta, dostosowanego do pracy w wybranych przez niego pomieszczeniach, w którym zostały wybrane, zainstalowane i zintegrowane następujące rozwiązania audiowizualne: wideokonferencje, systemy projekcji wideo i nagłośnienie przestrzeni konferencyjnych.
Związek Banków Polskich to organizacja samorządowa wyznaczająca płaszczyznę współpracy i dialogu dla wszystkich jej członków, czyli większości banków prywatnych oraz publicznych w Polsce. Charakter tej organizacji jest dobrowolny, jednak mimo to przez lata udało jej się wypracować rolę lidera, a także autorytetu w sektorze bankowym i nie tylko. Zrzeszając dziesiątki komitetów, rad i zespołów naukowych, stała się ona współodpowiedzialna za tworzenie m.in. sprzyjających warunków prawnych dla rozwoju bankowości. ZBP dba również o dobre relacje polskiego sektora bankowego z zagranicznymi instytucjami finansowymi.
Wyremontowane sale konferencyjne w siedzibie Związku Banków Polskich miały stać się miejscem spotkań biznesowych, stacjonarnych oraz zdalnych. Z tego powodu klient potrzebował nowoczesnego sprzętu audiowizualnego: urządzeń projekcyjnych umożliwiających prezentowanie raportów, kluczowych wskaźników efektywności czy prognoz finansowych, a także systemu wideokonferencyjnego przesyłającego dźwięk i obraz w doskonałej jakości.
Duża sala konferencyjna miała umożliwiać podział na dwie części za pomocą mobilnej ściany działowej.
Z tego powodu system AV musiał być dostosowany do pracy w zmiennym układzie przestrzeni.
Dodatkowo życzeniem klienta było zamontowanie oraz zintegrowanie systemu nagłośnienia w części wspólnej przestrzeni biurowej: w recepcji, łazienkach oraz korytarzach.
Realizacja systemu AV, ze względu na remont kolejnych przestrzeni biurowych, składała się z kilku etapów. Ponadto projekt musiał spełniać konkretne założenia dotyczące m.in. możliwości prowadzenia prezentacji i wideokonferencji w sali o zmiennym układzie przestrzeni czy zintegrowanego nagłośnienia obejmującego wiele pomieszczeń. Dlatego, aby spełnić życzenia klienta, wykorzystaliśmy następujące urządzenia: projektory Optoma EH512, ekran projekcyjne Adeo Screen Inceel, winda do projektorów Avers SimLift, sterowanie przewodowe Avers Beta Trigger, mediaporty Bachmann Coni, matrycę Key Digital KD-MS4x4G, extendery Key Digital KD-X222PO, switch Key Digital KD-HD2x1ProK, głośniki Apart Audio CMX20DT, wzmacniacz Apart Audio MA120, player Apart Audio PMR4000RmkII oraz w przedmiocie videokoferencji – telefon konferencyjny Poly Trio 8800, moduł rozszerzający Poly Visual+, kamera Poly EagleEye IV.
Pierwszy etap projektu polegał na instalacji systemu nagłośnienia we wspólnych przestrzeniach wykorzystywanych przez pracowników firmy tj. w recepcji, korytarzach i łazienkach. W pomieszczeniach tych zainstalowane zostały sprawdzone produkty marki Apart Audio, m.in. głośniki instalacyjne CMX20DT 8″ – zapewniające głęboki i pozbawiony szumów dźwięk w rozmaitych warunkach akustycznych. Głośniki są podłączone za pomocą systemu Apart-Quick Fit, który pozwala na szybkie i trwałe zamocowanie końcówek przewodu głośnikowego w wybranym zacisku głośnikowym. Elegancka, bezramkowa maskownica oraz zintegrowane z koszem magnesy neodymowe gwarantują natomiast bezproblemowy montaż w każdym pomieszczeniu. Za zasilenie głośników odpowiada prosty w obsłudze wzmacniacz miksujący MA120.
Za źródło dźwięku posłużył wielofunkcyjny player PMR4000RmkI wyposażony w zintegrowany tuner FM z RDS, radio internetowe, UPnP i odtwarzacz USB. Ogromną zaletą tego urządzenia jest to, że przetwarza ono wszystkie formaty plików (MP3, WMA, FLAC, WAV) znajdujących się na rozmaitych urządzeniach sieciowych. Cały system odtwarzania muzyki jest ponadto zarządzany z poziomu aplikacji mobilnej.
Kolejny etap realizacji polegał na wyposażeniu średniej wielkości sali konferencyjnej, w której docelowo miały odbywać się spotkania zdalne oraz prezentacje lokalne. W pomieszczeniu wyzwaniem było zastosowanie odpowiedniej konstrukcji sufitu podwieszanego, przystosowanego do montażu sprzętu AV. Z tego powodu już na etapie projektowania przestrzeni biurowej klienta współpracowaliśmy z projektantem wnętrz. Dzięki temu, po ukończeniu projektu sali, mogliśmy przystąpić do instalacji ekran projekcyjny do zabudowy sufitowej oraz windę do projektora chowaną w suficie. Tym samym spełniliśmy jedno z kluczowych wymagań klienta, które zakładało montaż urządzeń niezaburzających aranżacji wnętrza. Projektor oraz ekran – gdy nie są używane – są praktycznie niewidoczne, wtapiają się w sufit, stanowiąc bardzo estetyczne rozwiązanie.
Aby zapewnić klientowi możliwość prezentowania bogatych w szczegóły, kolorowych prezentacji, zastosowaliśmy niezawodne projektory multimedialne Optoma EH512 o rozdzielczości Full HD i jasności wynoszącej 5000 ANSI. Dzięki którym klient może omawiać raporty, pokazywać filmy czy grafiki zgromadzonym uczestnikom spotkania nawet dobrze oświetlonym pomieszczeniu. Obraz z projektora jest wyświetlany na ekranach Adeo Screen Inceel o szerokości 250 cm z materiałem Vision White i czarnymi ramkami dookoła obszaru aktywnego.
System AV został zintegrowany ze sterownikiem Avers Beta Trigger, dzięki czemu ekran i winda wysuwają się z sufitu bezpośrednio po włączeniu projektora pilotem. Integrując ze sobą wszystkie te elementy, udało się całkowicie wyeliminować zbędne dodatkowe piloty czy włączniki ścienne.
Priorytetem klienta podczas prowadzenia spotkań zdalnych była wysoka jakość dźwięku, a także stabilne i bezpieczne łącze. Ponadto system do wideokonferencji musiał być kompatybilny z wykorzystywaną przez klienta platformą konferencyjną Cisco Webex. Z tego powodu w sali konferencyjnej zamontowany został Trio 8800, wielofunkcyjny nowoczesny telefon konferencyjny, który w połączeniu z modułem wideo Visual+ i kamerą PTZ EagleEye IV tworzy kompletne rozwiązanie do wideokonferencji.
Ostatni etap realizacji systemu AV w siedzibie Związku Banków Polskich polegał na wyposażeniu największej sali konferencyjnej. Pomieszczenie to miało być dzielone na dwie mniejsze powierzchnie za pomocą mobilnej ściany działowej. Stąd zamontowane urządzenia audiowizualne musiały być przygotowane do pracy w dwóch układach przestrzeni.
W dużej sali konferencyjnej również zastosowaliśmy ekrany Adeo Inceel z powierzchnią Vision White i czarnymi ramkami. Tym razem, ze względu na rozmiar sali, wykorzystaliśmy ekran o szerokości nie 250, lecz 300 cm. W pomieszczeniu znalazły się również projektory multimedialne Optoma EH512 zamocowane w windach sufitowych Avers SimLift. W końcowej fazie montażu urządzenia te zostały zintegrowane ze sterownikami Beta Trigger. Dodatkowo, aby zapewnić klientowi możliwość rozbudowania systemu AV o kolejne urządzenia, w stołach konferencyjnych zostały zamontowane mediaporty Bachmann CONI z zamykanymi pokrywami
w kolorze blatu.
Pomieszczenie techniczne, w którym znajduje się sprzęt do dystrybucji sygnału wejściowego i wyjściowego mieści się w znacznej odległości od sali konferencyjnej. Z tego powodu w ramach projektu zastosowaliśmy extendery HDBaseT renomowanej amerykańskiej marki Key Digital, zapewniające bezstratne przesyłanie sygnału na dużych odległościach.
Sercem systemu audiowizualnego jest matryca HDMI Key Digital KD-MS4x4G zapewniająca możliwość niezależnego przełączania źródeł audio i wideo. Dzięki niej klient może dowolnie konfigurować system AV, dopasowując jego działanie do aktualnego układu pomieszczenia. Co więcej, za sprawą dedykowanej aplikacji Key Digital App, użytkownicy pomieszczeń konferencyjnych mogą zarządzać wyświetlaniem obrazu.